BennyART Studio

Transfer i Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

BennyART Studio

Transfer i Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

BennyART Studio

Transfer i Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

BennyART Studio

Transfer i Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

BennyART Studio

Transfer i Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

BennyART Studio

Transfer i Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

BennyART Studio

Transfer i Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

BennyART Studio

Transfer i Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

BennyART Studio

Transfer i Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

CENNIK

Skanowanie Taśmy Filmowej 8mm

CENNIK

Czyszczenie Chemiczne Filmów 8mm 

Adres

 

54-061 Wrocław

ul. Główna 94/22

 

Telefon

 

tel. +48664968574

 

Biuro czynne

 

Pon. – Piątek.:  08.00 – 20.00

Sobota: 09.00 – 16.00

 

Przed przyjazdem Prosimy o kontakt telefoniczny i umówienie się na wizytę

Przegrywanie-kaset-wroclaw-RJ-Ryszard-JUCHA-Punkt-PArtnerski-www.BennyART.pl_.jpg

Punkt Partnerski

RJ Ryszard Jucha

Lokal nr.1

Plac Jana Pawła 2 

50-043 Wrocław

Przejście podziemne

tel. 503355840

CZYNNE

pon. – piątek  7.00 – 17.00

Mapa-Dojazdu-BennyART-Studio-Skanowanie-Filmow-negatywow-slajdow-i-zdjec-Wroclaw-ul.-Glowna-94-tel.-664968574-Skanowanie-Stablowice-Wroclaw-Skanowanie-lesnica-Wroclaw-Skanowanie-wroclaw

Siedziba Główna - Adres do wysyłki

 BennyART Studio

Benedykt Błaszczyński

ul. Główna 94/22

54-061 Wrocław

tel. 664968574

Przesyłki proszę nadawać  firmami które dostarczają bezpośrednio do drzwi lub do paczkomatu

PACZKOMAT  INPOST – Wrocław ul. Wełniana 31

Przed przyjazdem zadzwoń i umów sie telefonicznie

Tasma-Filmowa-8mm-Transfer-tasmy-Filmowej-8mm-4K-BennyART-Studio-Wroclaw-tel.-664968574

Taśma Filmowa 8mm

Standardowy format 8 mm rozwinęła i wprowadziła na rynek w 1932 roku firma Eastman Kodak. Miał on wspomóc rozwój amatorskiego filmowania i stanowić tańszą alternatywę dla formatu 16 mm. Nowa taśma filmowa miała 16 mm szerokości (2 razy po 8 mm) i otwory perforacji na każdym brzegu. Każda jej klatka miała około połowę wielkości klatki filmu 16 mm, dzięki czemu na całej taśmie mogło się ich pomieścić cztery razy więcej. Nowością w stosunku do taśmy 16 mm było również to, że po włożeniu filmu do kamery najpierw na całej długości naświetlana była jedna jego połowa. Następnie, po założeniu tej samej taśmy w odwrotnym kierunku, naświetlano jej drugą połowę. Po wywołaniu filmu przecinano go wzdłuż środka, a obie części sklejano właściwymi końcówkami otrzymując w ten sposób jeden film na 8 mm taśmie. W zależności od jej długości i szybkości kamery można było nakręcić od 3 do 4,5 minut filmu. Nowy format bardzo szybko odniósł sukces i w ciągu piętnastu lat sprawił, że taśma 16 mm stała się domeną prawie wyłącznie profesjonalnych filmowców.

Tasma-Filmowa-s8mm-Transfer-tasmy-Filmowej-s8mm-4K-BennyART-Studio-Wroclaw-tel.-664968574

Taśma Filmowa s8mm

W kwietniu 1965 roku Kodak wprowadził na rynek opracowaną pięć lat wcześniej, ulepszoną wersję formatu 8 mm o nazwie Super 8, przeznaczoną dla amatorów. Dzięki zmianie wymiarów klatki oraz skoku perforacji, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowej szerokości taśmy, uzyskano znaczną poprawę jakości filmu. Ponadto dość szeroki margines pozwolił umieścić na taśmie pasek magnetyczny służący do zapisu dźwięku (wprowadzono go w 1973 roku).

Taśma sprzedawana była w specjalnych kasetkach, które dzięki wgłębieniom na korpusie ustawiały automatycznie ekspozycję w kamerze odpowiednio do czułości filmu. Jednak, ze względu na inny skok perforacji, wielkość klatek i otworów w taśmie, Super 8 potrzebował odpowiednio przystosowanych kamer i projektorów. Istniało również kilka różnych systemów umieszczania taśmy w kasetkach, lecz wszystkie dawały w efekcie nagranie o tych samych parametrach. Najbardziej popularny z nich był system stworzony przez firmę Kodak.

Tasma-Filmowa-16mm-Transfer-tasmy-Filmowej-16mm-4K-BennyART-Studio-Wroclaw-tel.-664968574

Taśma Filmowa 16mm

Taśma pierwotnie perforowana dwustronnie (niema), o odstępach pomiędzy kolejnymi otworami około 1 cm, później z perforacją jednostronną (Super 16 mm). Ramka kolejnego kadru umieszczona jest dokładnie w połowie każdego wyciętego otworu perforacyjnego. Po drugiej stronie zaś umieszczona jest ścieżka dźwiękowa (zapis optyczny dźwięku jak w taśmie 35 mm).

Taśma mogła być też obustronnie perforowana. Była stosowana w telewizji do celów reporterskich, do końca lat 70. XX wieku (do przejścia studiów TV na system U-Matic). Taśma taka zbudowana jest na podłożu palnym (nitro) bądź niepalnym (aceto). Zmiana rodzaju podłoża została wymuszona z przyczyn technicznych – częste pożary projektorów, zwłaszcza w kinach wiejskich w okresie 1945–1960.

Taśma była dzielona na akty o długości 60 mb – mała rolka i 100 mb – rolka jednoaktowa.

Zadowolonych Klientów

Lat na rynku

Zawodowych grafików, filmowców i fotografów